|
Pytanie |
Odpowiedź |
Akcje |
1). |
..Czy można uzyskać jakieś bardziej szczegółowe informacje o typie obiektów do inwentaryzacji tj. jaka jest ich wysokość, czy wszystkie obiekty są wieżami i masztami stalowymi, czy posiadają Państwo jakieś archiwalne dokumentacje tych obiektów oraz ich zdjęcia. Informacje te ułatwiły by proces wyceny takiego zlecenia |
1. Wszystkie obiekty są konstrukcjami stalowymi
2. Wysokość obiektów zawiera się w przedziale 20 – 60 m, większość z nich to 40 m.
3. Nie posiadamy archiwalnych dokumentacji |
|
2). |
Czy posiadają państwo mapy sytuacyjno wysokościowe, na których będzie można nanieść infrastrukturę. Jeżeli nie to czy mapy muszą zostać wykonane jako do celów projektowych czy wystarczą np. mapy zasadnicze? |
ENERGA-OPERATOR nie posiada map sytuacyjno-wysokościowyh. Wystarczą mapy zasadnicze. |
|
3). |
W formularzu ofertowym w pkt 1 Ekspertyzy (max) 44 obiekty – Tabela A należy wpisać sumaryczną wartość dla 44 obiektów czy dla 18 obiektów zgodnie z tabelą. |
Przedmiotem tabeli A i B są 44 obiekty. Podane w tabelach 18 obiektów będzie uzupełniane. |
|
4). |
Jeżeli Oferta ma dotyczyć 44 obiektów według części I oraz 44 obiektów wg części II to skąd uzyskać położenia pozostałych obiektów.
Prosimy o jednoznaczne potwierdzenie ilości obiektów do wyceny. |
Pozostałe obiekty będą uzupełniane w trakcie realizacji. Należy wyceniać 44 obiekty dla każdej tabeli |
|
5). |
Czy posiadają Państwo jakieś dokumenty na podstawie których można ustalić właścicieli anten, ich typy i nazwy?
Często na podstawie samej Inwentaryzacji nie można ustalić typów i właścicieli anten. Można jedynie dokonać inwentaryzacji ilościowej. |
Posiadamy dokumenty na podstawie których można określić właścicieli anten. |
|
6). |
Jaka ma być dokładna forma projektu odtworzeniowego wieży? Czy mają być to rysunki warsztatowe czy wystarczy tylko zestawienie poszczególnych elementów wieży i łączników (określenie typu pręta, jego długości itp.)? |
Rysunki wieży powinny być częścią projektu odtworzeniowego (nie koniecznie warsztatowe) oraz zestawienie poszczególnych elementów. |
|
7). |
Kiedy Wykonawca otrzyma dokładne wytyczne dla nowego systemu antenowego TETRA? (Podanie ich dokładnej ilości i miejsc lokalizacji nowych anten, sposobu ich instalacji, miejsca prowadzenia, typu okablowania i sposobu jego mocowania itp.). Co w przypadku gdy na obiektach nie będzie fizycznej możliwości zapewnienia dostępu do anten i obsługi ich z podestu oraz jaka będzie decyzja Inwestora w przypadku gdy zastosowanie takiego podestu wymagać będzie wzmocnienia wieży? |
Zgodnie ze specyfikacją techniczną, podane zostały parametry anten oraz fidera. Anteny mają być montowane w górnej części wieży (na wierzchołku). Podest jest wymaganych elementem, a konieczne wzmocnienie wieży częścią opracowania projektowego. |
|
8). |
Czy Inwestor przewiduje zapas nośności dla poszczególnych wież (masztów) jaki ma zostać zachowany po instalacji nowego systemu antenowego. |
Inwestor przewiduje 5% zapas nośności obiektu. |
|
9). |
Co w przypadku gdy ekspertyza wykaże brak możliwości wzmocnienia wieży (ze względów ekonomicznych, konstrukcyjnych). Czy Inwestor przewiduje możliwość redukcji obciążeń na wieżach? (zmniejszenie ilości własnych instalacji lub instalacji obcych operatorów) |
Sytuacje w których wystąpi brak możliwości wzmocnienia wieży ze względów ekonomicznych i/lub konstrukcyjnych będą przez koordynatora na bieżąco weryfikowane oraz będzie podejmowana decyzja o dalszej możliwości wykorzystania obiektu w projekcie. |
|
10). |
Jaka jest ostateczna ilość obiektów do wykonania ekspertyz technicznych? 44 czy 2x44 czyli 88sztuk jakby wynikało z tabelek? Jeżeli 88 to czy Wykonawca może złożyć ofertę dla tabeli A i B łącznie czy musi składać dwie osobne oferty (oczywiście jeżeli jest możliwość złożenia dwóch ofert)? |
Łączna ilość obiektów wynosi 2 x 44, czyli 88 obiektów. |
|
11). |
We wzorze umowy jest zapis o tym, iż obiekty wypisane na tym etapie w tabeli A i B mają być wykonane w ciągu 4miesięcy od podpisania umowy. Czy jest to wiążący termin? |
Tak, jest to wiążący termin. |
|
12). |
Ze wzoru umowy wynika że w zakres prac wchodzi również pozyskanie pozwolenia na budowę. Czy w ramach przedmiotowego zamówienia jako termin zakończenia przedmiotu umowy jest uznawany termin złożenia wniosku o wydanie decyzji o Pozwoleniu na Budowę ? |
Zgodnie z zapisami w umowie, jako termin zakończenia jest uznawany termin złożenia wniosku o wydanie decyzji pozwolenia na budowę. |
|
13). |
Czy wskazany we wzorze umowy termin realizacji (4 miesiące) od podpisania umowy to termin na wykonanie dokumentacji projektowej czy termin na wykonanie dokumentacji projektowej i złożenie wniosku o wydanie decyzji o Pozwolenia na Budowę? |
4 miesiące, to termin do złożenia wniosku o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę. |
|
14). |
Czy wymagają Państwo aby były wykonane badania geotechniczne gruntu, które są potrzebne do określenia dokładnej nośności gruntu a tym samym fundamentu. |
Jeżeli proces związany z określeniem nośności fundamentu wymaga wykonania badania geotechnicznego gruntu, to tak. |
|
15). |
WZ Dział IX, pkt. 1, 1.1.
W treści pojawia się określenie „usługi ekspertyz”, które należy wykazać jako podstawę doświadczenia i wiedzy. Natomiast brak jest opisu samej usługi „ekspertyza”. Czy określenie to należy rozumieć dokładnie tak, jak jest opisany zakres postępowania?
Ponadto ww. punkcie Zamawiający wskazuje na konieczność wykazania co najmniej pięciu takich usług, a w dziale XI, pkt. 1, 1.2 – co najmniej dwóch – która wartość należy traktować jako obowiązującą? |
Wymagane jest wykazanie wykonania usługi w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, dotyczącym co najmniej 5 obiektów. Za zakres usługi odpowiadający przedmiotowi zamówienia, Zamawiający uzna za wystarczające potwierdzenie należytego wykonania prac opisanych w Załączniku nr 1 do WZ/Umowy w części II. Wymagania ogólne, ust 1.1 w następujących punktach: pkt 1. a)-c), pkt 3 - 7 |
|
16). |
ZAŁĄCZNIK NR 1 do WZ/Umowy
„II. 1.1. – 3. (…) opinia z podsumowaniem oględzin dotyczących stanu technicznego obiektu – określenie nieprawidłowości wraz ze wskazaniem właściciela urządzeń, na których występuje nieprawidłowość”
oraz
„III. 16. wykonanie dokumentacji fotograficznej stwierdzonych nieprawidłowości dotyczących stanu zamocowania urządzeń i ich wyposażenia wraz z określeniem ich właściciela na podstawie inwentaryzacji anten”
Komentarz:
Możliwość wskazania właściciela urządzeń zależy od stosowanych metod ich oznaczania wymaganych przez Zamawiającego od właścicieli instalujących te urządzenia oraz innych informacji będących w posiadaniu Zamawiającego. Prosimy o podanie jak są oznaczane urządzenia i jakie informacje będą dostępne dla Oferenta. |
Na podstawie podanych cech zamontowanego urządzenia tj. typ, lokalizacja instalacji umożliwiającą identyfikację, dostępne dla Wykonawcy będzie informacja o właścicielu urządzenia,
co wynika z zawartych umów dzierżaw w Energa-Operator SA |
|
17). |
ZAŁĄCZNIK NR 1 do WZ/Umowy
„IV. 5. W opracowaniu uwzględnić wariantowość rozwiązania:
a. dla jednej anteny;
b. dla dwóch anten;
c. dla trzech anten”
Komentarz:
Jeżeli w planowaniu radiowym, w oparciu o które wytypowane zostały / zostaną obiekty pod system Tetra nie założono wariantów dla różnej ilości anten, rekomendujemy rezygnację z rozpatrywania wariantów. W przeciwnym razie należy również przeprowadzić planowanie radiowe w adekwatnych wariantach. |
W opracowaniu należy uwzględnić zaprojektowanie konstrukcji wysięgników/wsporników albo dla dwóch, albo dla trzech anten. W toku realizacji umowy, w stosunku do poszczególnych obiektów, koordynator Zamawiającego wskaże wymaganą liczbę wysięgników/wsporników” – nieco odsuwamy sprawę w czasie |
|
18). |
Lokalizacje obiektów – czy możemy prosić o podanie współrzędnych geograficznych obiektów? |
Współrzędnych nie możemy podać. Są one przedmiotem zamówienia. |
|
19). |
Czy kanalizacja pierwotna ma zostać zaprojektowana na mapie do celów projektowych? |
Nie ma konieczności projektowania na mapach do celów projektowych (zbędny koszt), pod warunkiem wydzielenia tej części opracowania z Dokumentacji obiektu będącej przedmiotem
wystąpienia o pozwolenie na budowę.
Całość zadania znajduje się na terenie GPZ a dodatkowo nastąpiła zmiana przepisów zakresie „Prawo geodezyjne i kartograficzne ..” Dz.U. z 4 lipca 2014r. poz.897 |
|
20). |
Wzór umowy - § 2, pkt. 2.
Mając na uwadze fakt, że zmiana wcześniej wskazanych lokalizacji może mieć wpływ na harmonogram prac i wpływ na terminy oddania dokumentacji proponujemy zmianę:
„Zamawiający ma prawo dokonać zmiany wcześniej wskazanych lokalizacji obiektów lub nie zrealizować Umowy w pełnym zakresie wskazanym w pkt. 1.1, pod warunkiem że Wykonawca nie rozpoczął realizacji prac wynikających z Umowy w zakresie lokalizacji, którą modyfikuje Zamawiający.” |
Zamawiający uwzględni zaproponowaną zmianę |
|
21). |
Wzór umowy - § 3, ust. 1 i ust.2
Termin obowiązywania Umowy ustala się na 12 miesięcy od daty zawarcia Umowy. Termin realizacji prac wynikających z treści umowy w stosunku do obiektów wskazanych w Tabeli … ustala się na 4 miesiące od dnia zawarcia Umowy, obiektów wskazanych przez Zamawiającego w okresie trwania umowy, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1.1.b), ustala się na 4 miesiące od dnia otrzymania zamówienia przez Wykonawcę na realizację danego obiektu
Prosimy o doprecyzowanie, czy chodzi o Tabelę A? |
Tak, chodzi odpowiednio albo o Tabelę A, albo Tabelę B. Każda z nich zawiera osobne zestawienie do umowy zawartych z dwoma osobnymi wykonawcami |
|
22). |
§ 6, pkt. 2. lit. d)
Prosimy o doprecyzowanie jakie inne normy Zamawiający ma na myśli i czy zostaną one przekazane Wykonawcy? |
Przepisy prawa i normy do których stosowania jest zobowiązany Wykonawca przy realizacji przedmiotu umowy, a które nie zostały wymienione w § 6, pkt. 2. |
|
23). |
§ 6, pkt. 5
Jakie koszty dopuszczania do prac na obiektach Energa oraz prowadzenia nadzoru nad realizacją tych prac przez podmioty upoważnione przez Zamawiającego należy przyjąć? Czy w każdym z obiektów będą one takie same i będą one występowały jednocześnie? Przez to pojęcie rozumiemy koszt wpuszczenia na obiekt i asysty podczas realizacji robót na który składa się koszt dojazdu i koszt roboczogodziny. Ze względu na to, że lokalizacja wszystkich obiektów nie została podana, koszty dojazdu są nie do określenia. Czy należy przewidzieć jeszcze inne koszty w tym pkt. Umowy? |
Wykonawca nie będzie ponosił opłat z tytułu dopuszczenia i nadzoru |
|
24). |
§ 7, pkt. 4
Proponujemy zmianę zapisu:
Uzyskanie wymaganych prawem obowiązującym w Polsce decyzji, opinii i uzgodnień, umożliwiających uzyskanie pozwolenia na budowę, o ile są wymagane, |
Zamawiający nie wyraża zgody się na proponowaną zmianę |
|
25). |
§ 7, pkt. 5
Proponujemy zmianę zapisu:
Reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniach administracyjnych o wydanie ewentualnych decyzji koniecznych dla wykonania przedmiotu Umowy tj. złożenia wniosków o wydanie pozwoleń na budowę. W takim przypadku, po poinformowaniu Zamawiającego o konieczności lub możliwości wszczęcia danego postępowania, Zamawiający udzieli Wykonawcy lub osobie przez niego wskazanej stosownego pisemnego pełnomocnictwa. Koszty postępowań administracyjnych ponosi Wykonawca. |
Zamawiający nie wyraża zgody się na proponowaną zmianę |
|
26). |
§ 8, pkt. 4
Proponujemy zmianę zapisu:
Wykonawca jest obowiązany w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż: ________, do usunięcia wad dokumentacji i ponownego przedstawienia dokumentacji do odbioru. Niewykonanie czynności, o których mowa w zdaniu poprzednim, będzie skutkowało naliczeniem przez Zamawiającego kary umownej w wysokości określonej w §14 ust.1 umowy, za każdy dzień zwłoki. |
Zamawiający nie wyraża zgody się na proponowaną zmianę |
|
27). |
§ 9, pkt. 2
Proponujemy zmianę zapisu:
Na podstawie Umowy Zamawiający nabywa, w ramach wynagrodzenia określonego w ww. Umowie z dniem odbioru Dokumentacji i zapłaty wynagrodzenia, wszelkie przewidziane w Prawie autorskim autorskie prawa majątkowe do Dokumentacji Obiektu stanowiącej przedmiot Umowy oraz prawo własności nośników, na których dokumentacja ta przekazana zostanie Zamawiającemu. |
Zamawiający nie wyraża zgody się na proponowaną zmianę |
|
28). |
§ 9, pkt. 5
Proponujemy zmianę zapisu:
Wykonawca przenosi także na Zamawiającego, z dniem określonym w ust.2, w ramach wynagrodzenia, określonego w Umowie, na wyłączność prawo do zezwalania na wykonywanie zależnych praw autorskich do Dokumentacji Obiektu w szczególności prawo zezwalające Zamawiającemu na dokonywanie wszelkich zmian, przeróbek lub adaptacji bez konieczności uzyskiwania dodatkowej zgody Wykonawcy, na koszt i ryzyko Zamawiającego. |
Zamawiający nie wyraża zgody się na proponowaną zmianę |
|
29). |
§ 10, pkt. 1
„Do zawarcia przez Wykonawcę umowy z podwykonawcą i dalszym podwykonawcą wymagana jest każdorazowa uprzednia zgoda Zamawiającego, wyrażona w formie pisemnej pod rygorem nieważności”
Powyższy zapis ma zastosowanie w sytuacji prowadzenia robót budowlanych – prosimy o wyjaśnienie jaki jest powód jego zamieszczenia w przedmiotowej umowie? Brak zgody na wykorzystanie podwykonawcy może pozbawić Oferenta-Wykonawcę możliwości realizacji części lub całości usługi już po podjęciu zobowiązania co do jej wykonania. Czy możliwe jest przyjęcie, iż zgody na wykorzystanie wskazanych podwykonawców zostaną udzielone wraz z podpisaniem umowy? |
Zgoda na wykorzystanie wskazanych podwykonawców może zostać udzielona wraz z podpisaniem umowy a także w późniejszym terminie |
|
30). |
§ 10, pkt. 4
Wymieniony w treści art. 647¹ § 5 Kodeksu cywilnego dotyczy jedynie robót budowlanych – podwykonawca nie może, na tej podstawie, zwrócić się do Zamawiającego o zapłatę wynagrodzenia, ponieważ nie wykonuje robót budowlanych. |
Każdy ewentualny przypadek zwrócenia się do Zamawiającego o zapłatę wynagrodzenia z powołaniem na art. 647¹ § 5 Kodeksu cywilnego, będzie podlegał indywidualnej ocenie |
|
31). |
§ 10, pkt. 8
Proponujemy zmianę zapisu:
Z zastrzeżeniem sytuacji opisanych w ust. 4-6 powyżej, Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do przedstawienia dowodów zapłaty za prace wykonane przez podwykonawcę, przed końcowym rozliczeniem z Zamawiającym. Warunkiem zapłaty kolejnych części należnego wynagrodzenia na rzecz Wykonawcy jest przedstawienie przez Wykonawcę dowodów zapłaty wszystkich wymagalnych wynagrodzeń podwykonawcom, biorącym udział w realizacji prac. W przypadku nieprzedstawienia któregokolwiek z dowodów zapłaty, Zamawiający uprawniony jest do wstrzymania wypłaty wynagrodzenia należnego Wykonawcy za odebrane prace, których dotyczy brak zapłaty wynagrodzenia na rzecz podwykonawcy, w części równej sumie kwot wynikających z nieprzedstawionych dowodów zapłaty. |
Zamawiający nie wyraża zgody się na proponowaną zmianę |
|
32). |
§ 11, pkt. 1
Prosimy o doprecyzowanie, czy wymieniony w treści 7 dniowy termin na złożenie dokumentacji do odbioru oznacza o 7 dni krótszy termin realizacji? |
Zamawiający dokonał korekty we wzorze umowy, celem ujednolicenia termin złożenia Dokumentacji Obiektu do odbioru z terminem wskazanym w §3 ust.2 |
|
33). |
§ 11, pkt. 3
Prosimy o doprecyzowanie ile dodatkowych egzemplarzy Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu, w jakim terminie oraz czy odpłatnie? |
Zamawiający przewiduje że ewentualna liczba dodatkowych egzemplarzy będzie nie większa niż 3 szt. Dodatkowe egzemplarze Wykonawca dostarczy nieodpłatnie. Termin będzie uzgadniany przez koordynatorów Stron.” |
|
34). |
§ 12, pkt. 11
Proponujemy zmianę zapisu:
Z zastrzeżeniem sytuacji opisanych w § 10 ust. 4-6 powyżej warunkiem zapłaty wynagrodzenia określonego w Umowie jest przedłożenie przez Wykonawcę, niezależnie od wszystkich wymaganych Umową dokumentów odbiorowych, pisemnych oświadczeń podwykonawców, że wszelkie należności związane z wykonywanymi przez nich robotami zostały przez Wykonawcę uregulowane w całości. Brak pisemnych oświadczeń, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, uzasadnia wstrzymanie płatnością na rzecz Wykonawcy do czasu przedłożenia tych oświadczeń, przy czym wstrzymanie zapłaty wynagrodzenia z powyższego powodu nie stanowi opóźnienia w jego zapłacie. |
Zamawiający nie wyraża zgody się na proponowaną zmianę |
|
35). |
§ 13, pkt. 3
Uprzejmie prosimy o wydłużenie terminu na usunięcie wad. |
Zamawiający nie wyraża zgody się na proponowaną zmianę |
|
36). |
§ 13, pkt. 5
Prosimy o doprecyzowanie. Naszym zdaniem zapis należy poprawić, ponieważ to Zamawiający weryfikować będzie dokumentację i może wskazać wady, jednakże Wykonawca nie może odpowiadać za wady obiektu, gdyż Wykonawca nie wie kto i w jakiej technologii budował obiekt. Może się zdarzyć sytuacja, kiedy to podmiot budujący niewłaściwie wykona swój zakres prac. |
Zamawiający nie wyraża zgody się na proponowaną zmianę. W ostatnim zdaniu ustępu wskazano, iż dotyczy to wady będącej następstwem wady dokumentacji |
|
37). |
§ 14, pkt. 1, lit a
Proponujemy zmianę zapisu:
0,5% wynagrodzenia netto należnego za Dokumentację Obiektu, zgodnie z § 4 ust. 2, za każdy dzień zwłoki w oddaniu danej Dokumentacji Obiektu, licząc od następnego dnia po upływie terminu określonego w § 3 ust. 2,
Ponadto prosimy o wskazanie, czy kara będzie naliczana od całości wynagrodzenia, czy też jedynie od wartości Dokumentacji dla danego, jednego obiektu, co do którego powstało opóźnienie? |
Zamawiający nie wyraża zgody się na proponowaną zmianę. Kara naliczana będzie od wartości Dokumentacji dla danego, jednego obiektu, co do którego powstało opóźnienie |
|
38). |
§ 14, pkt. 1, lit d
Proponujemy zmianę zapisu (w konsekwencji do lit a):
100 zł netto za każdy dzień zwłoki w usunięciu wad na podstawie uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji, w stosunku do terminu o którym mowa w § 13 ust. 3. |
Zamawiający nie wyraża zgody się na proponowaną zmianę |
|
39). |
§ 15, pkt. 3, lit c
Proponujemy usunięcie całego zapisu lub doprecyzowanie jak będzie oceniane wykonanie zamówienia. Nawet drobne nienależyte wykonanie umowy może powodować rozwiązanie umowy. Zamawiający przewidział na takie sytuacje stosowne kary. |
Zamawiający nie wyraża zgody się na proponowaną zmianę |
|
40). |
§ 15, pkt. 6
Prosimy o doprecyzowanie, czy zapis dotyczy także odstąpienia lub rozwiązania z przyczyn innych niż wskazane w umowie stron? |
Z prawa do odstąpienia lub rozwiązania umowy Zamawiający może skorzystać wyłącznie z przyczyn opisanych w umowie |
|
41). |
§ 15, pkt. 7
Prosimy o doprecyzowanie przyczyn wypowiedzenia oraz o wskazanie zasad rozliczeń. |
Wypowiedzenie umowy jest prawem Zamawiającego, w sytuacji w której dalsza realizacja umowy z jego punktu widzenia nie będzie zasadna |
|
42). |
§ 16, pkt. 1
Proponujemy zmianę zapisu:
Każda ze Stron zobowiązuje się zachować w ścisłej tajemnicy wszelkie informacje techniczne, technologiczne, ekonomiczne, finansowe, handlowe, prawne, organizacyjne oraz dane osobowe, dotyczące lub należące do drugiej Strony, uzyskane w trakcie realizacji Umowy oraz uzgodnień wstępnych – niezależnie od formy przekazania tych informacji, jak również ich źródła i sposobu przetwarzania. |
Zamawiający nie wyraża zgody się na proponowaną zmianę |
|
43). |
§ 16, pkt. 11
Proponujemy zmianę zapisu:
W razie naruszenia przez Stronę postanowień, o których mowa w niniejszym paragrafie, niezależnie od postanowień wynikających z ust. 3, jest on zobowiązany do zapłacenia drugiej Stronie kary umownej w wysokości 5% wynagrodzenia netto, o którym mowa w §4 ust.1 umowy, za każde naruszenie dotyczące obowiązku zachowania poufności. |
Zamawiający nie wyraża zgody się na proponowaną zmianę |
|
44). |
Brak zasad i zobowiązania umożliwienia dostępu do obiektów
Brak ustalonych zasad lub ich nieodpowiednie skonstruowanie może utrudnić lub uniemożliwić realizację usługi przez Wykonawcę. Brak sformułowanych zasad również utrudnia uwzględnienie ewentualnych dodatkowych kosztów realizacji usługi. Czy możliwe jest poszerzenie SIWZ o warunki dostępu do obiektów? |
Zamawiający nie przewiduje rozszerzenia umowy w tym zakresie. Zasady dostępu do obiektów będą wskazane przez koordynatora Zamawiającego lub osoby wskazane do kontaktu w zakresie realizacji przedmiotu umowy. |
|
45). |
Sprzęt
Jeśli dostawca sprzętu jest już znany, proszę udostępnić karty katalogowe urządzeń planowanych do instalacji w ramach systemu TETRA. |
Zamawiający nie dysponuje obecnie taka wiedzą |
|
46). |
Warunki pogodowe
Czy ze względu na zbliżający się okres zimowy, Zamawiający rozważa wydłużenie terminu realizacji zakresu w przypadku przedłużających się niesprzyjających warunków atmosferycznych. Jeśli tak, jakie to warunki? |
Z uwagi na ryzyko długotrwałego występowania warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację przedmiotu umowy, Koordynator Zamawiającego będzie uprawniony do podjęcia decyzji o zmianie terminu realizacji prac w stosunku do poszczególnych obiektów |
|
47). |
Czy w ramach przedmiotowego zamówienia należy szczegółowo zinwentaryzować pomieszczenia techniczne / kontenery telekomunikacyjne powiązane z wieżą (lub masztem) ? |
Inwentaryzacja pomieszczeń nie jest przedmiotem zamówienia. Kontenery telekomunikacyjne należy zinwentaryzować w zakresie ilościowym i lokalizacyjnym. |
|
48). |
Czy w ramach przedmiotowego zamówienia wymagane jest wykonanie projektu technologicznego (anteny omni, feedery, droga kablowa / kanalizacja teletechniczna, rozmieszczenie urządzeń w kontenerze / pomieszczeniu technicznym) – stan istniejący i stan planowany ? |
Proszę o doprecyzowanie określenia „projekt technologiczny” |
|
49). |
Umowa w Par 2 pkt.1.2 zawiera wymóg dostarczenia potwierdzonego wniosku o wydanie decyzji Pozwolenia na budowę.
Pytanie: czy zamawiający wymaga złożenie wniosków obligatoryjnie dla wszystkich lokalizacji czy tylko dla lokalizacji gdzie charakter rozbudowy lub wzmocnienie wymaga uzyskania takiej decyzji? |
tylko dla lokalizacji gdzie charakter rozbudowy lub wzmocnienie wymaga uzyskania takiej decyzji |
|
50). |
W związku z udzielona odpowiedzią na pytanie nr 12 „Zgodnie z zapisami w umowie, jako termin zakończenia jest uznawany termin złożenia wniosku o wydanie decyzji pozwolenia na budowę.” Pytanie:
Czy wezwania Urzędu do uzupełnienia wniosku lub inne dyspozycje organu dotyczące postępowania realizuje zamawiający skoro terminem zakończenia prac jest złożenie wniosku? |
Uzupełnienie należy do Wykonawcy |
|